En resa med ett hus som byggdes på 30-talet, som har varit älskat men också bortglömt. Nu tar jag och min familj det till våra hjärtan och jag hoppas det får ett nytt bra liv.






onsdag 27 januari 2010

Garagefynd

I mer än ett halvt år har jag sneglat på sakerna i grannens garage. Allt som verkat "blivit över" när släktingarna städade ur huset. Till sist tog jag modet till mig och frågade en av dem när jag sprang på honom om vad de tänkt göra med allt som står där och förfaller.
Det var inget de ville ha och jag fick tillåtelse att gå dit. Så nu har jag några fina fynd här hemma som behöver putsas till och frächas upp efter att stått ute så länge. Jag ska visa er sedan. För ikväll är det plugg och tidig sängång som gäller för i morgon åker jag till huvudstaden på Mattebiennalen, avfärd kl 5!!
Å på fredag ska vi äntligen till farfarsstuga och kolla till det. Planer på att städa ur boden finns.
Det sägs att det är mycket snö där så jag hoppas vi lyckas muta grannen med traktor att ploga lite åt oss. Kan bli intressant att ta sig fram till husvagnen annars.
Trevlig helg på er alla!

1 kommentar:

  1. Det ska bli spännande att se vad du hittat i garaget ;)

    SvaraRadera