En resa med ett hus som byggdes på 30-talet, som har varit älskat men också bortglömt. Nu tar jag och min familj det till våra hjärtan och jag hoppas det får ett nytt bra liv.






onsdag 6 januari 2010

Dörrar

Dörren till farfarsstuga är från början en fin pardörr men nu inte så vacker. Sliten av åldern och med ett lås som är för syns skull.


Något vi tyvärr fått uppleva för några år sedan, innan vi själva bestämde oss för att tömma huset. Ett robust hänglås sitter nu där men det är inte tänkt för all framtid.
Dörren måste undersökas noga och ett beslut om dess framtid måste tas (någon gång) och eftersom jag har lite husabstinens så får jag renovera lite på nätet istället, kollat runt på olika dörrtillverkare och det finns mycket fint.

Dessa dörrar har jag hittat hos Allmogesnickerier och hos Björkbergs dörren. Skall dörren inte rustas utan bytas ut kommer jag ha svårt att välja det är ett som är säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar