En resa med ett hus som byggdes på 30-talet, som har varit älskat men också bortglömt. Nu tar jag och min familj det till våra hjärtan och jag hoppas det får ett nytt bra liv.






tisdag 2 februari 2010

Fynden i bild

Så kommer lite bilder från mina garagefynd. Sakerna är rengjorda men långt ifrån "putsade" och klara. Just nu bor de flesta i källaren i väntan på behandling. Om bara kylan ger med sig lite så man törs ta ut blommor från affären tror jag det ska få flytta in några i denna skål. Lite naggad av tidens tand men härlig.

Glasen var så spröda och vackert slipade så de fick också följa med hem. Tänk så tunnt glas det kan finnas!

Dessa äggkoppar stod det lillasyster på så de har redan flyttat vidare till henne. Hon är svart och vit och 50 tal i sin inredning, men med förkärlek till prickiga kökssaker. Hittade också en gammal härlig högtalare som hon också fick.


Här ser ni de saker som kommer behöva lite kärlek och putsning. Åtminstonde en del av dem.

2 kommentarer:

  1. Jag hittade ett fat i somras på en loppis i det mönstret..Gefle Klockor..Jätte fin tycker jag..Och mycket annat mys oxå..Idag va det min tisdags loppis i "Byn" men snöiga vägar och snöande gjorde att jag inte vågat mig ut på hela dagen..Hoppas att jag åka åka o jobba i morgon..Kram i snöyran..Susanne

    SvaraRadera
  2. vilka fynd,jättefina glas !!! / Ann-Helen

    SvaraRadera