En resa med ett hus som byggdes på 30-talet, som har varit älskat men också bortglömt. Nu tar jag och min familj det till våra hjärtan och jag hoppas det får ett nytt bra liv.






tisdag 11 maj 2010

Auktionsfynd


För att slippa ifrån matteböckerna ett tag i lördags åkte jag och lilla prinsessan på auktion. Inte så mycket som lockade men dessa "skålar" (väldigt mugglika påstod maken oups....)kunde jag inte låta bli att ropa på och hade turen att också få med mig hem. Gillar att vintern nu är slut då det inte är värme i auktionslokalen och därför inga auktioner under vinterhalvåret. Lilla damen har fattat det där med auktioner och ropade glatt 80 lite nu och då. Tur hon är lite blyg och att vi satt långt bak, hade kunnat bli dyrt för mycket skräp :).



Min stora tjej var bara dryga året när vi var på en gårdsauktion långt ut i Hälsinglandsskogarna och hon glatt ropade 10 kronor på det mesta. Efter ett tag sa auktionisten "Men lär ungen att säga tjöööögiiii så slår jag." Detta med ett stort leende i alla fall.

Nu ska jag skriva min självvärdering till mattekursen och sedan klicka på "skickaknappen" så är jag klar med den kursen hoppas jag. Packa väskor, så vi är redo att dra söderut när alla slutat skolan för dagen i morgon. Sedan blir det husvagnsliv och fönstermålning resten av helgen. Och så ska jag vara barnvakt åt mosters lilla monster lördag till söndag. Fint väder önskas så att det går att vara ute mycket med det lilla rivtrollet. Men jag längtar väldigt efter honom nu.

1 kommentar:

  1. Så kul med en "kompis" på auktion! Det ska börjas i tid....Fniss! Skålarna var söta! Kram Therese

    SvaraRadera