En resa med ett hus som byggdes på 30-talet, som har varit älskat men också bortglömt. Nu tar jag och min familj det till våra hjärtan och jag hoppas det får ett nytt bra liv.






fredag 5 augusti 2011

Även boden snyggades till


Barnens projekt denna sommar var att måla boden. Med stor iver satte de igång men det var väl kanske inte riktigt lika roligt att måla som det sett ut... Men alla sidor blev målade till sist med mammans hjälp.


Denna sida var i mycket dåligt skick så vi bestämde att sätta på ny panel på den.


Spana in skillnaden!


Sidan ut mot vägen var min sida, men först behövdes det tas bort några grenar för att jag skulle komma åt. Det slutade med att vi började röja fram hela stenmuren. Snyggt å absolut mycket trafiksäkrare för både oss och bilister.

Upptäckte när jag nu kom hem att jag inte lyckats få någon bild på framsidan när den blivit klar. Ni får tänka er den med svartmålad dörr, några knutbrädor ska skrapas och målas och vindskivor skall upp på sidan mot vägen innan den är helt klar.

Cia

1 kommentar:

  1. Vad duktiga ni är! Det blir verkligen jättefint! Huset ser ut att ligga mysigt bland fält och grusvägar.

    Trevlig helg
    kram Mia

    SvaraRadera