En resa med ett hus som byggdes på 30-talet, som har varit älskat men också bortglömt. Nu tar jag och min familj det till våra hjärtan och jag hoppas det får ett nytt bra liv.






torsdag 1 juli 2010

Semesterdax


Äntligen har sommaren med värme kommit. Jag är en person som behöver mycket sol och värme för att må bra så jag njuter i fulla drag.
Veckan innan midsommar hade jag min syster här, besöket var tänkt att vara 4 dagar men det slutade med att de stannade en hel vecka. Så skönt att hinna umgås ordentligt en gång. Vi har haft ett par tuffa år bakom oss och behöver bara få vara nu. Barnen har så roligt tillsammans trots att de är stor åldersskillnad.


Vi hann besöka några av de lokala sommar loppisarna och hattasken och ljusstakarna fick följa med mig hem. Jag och min systar har helt olika inredningsstil så det blir inga "bråk" om fynden. Vi hann även med en liten gårdsauktion. Inte så mycket intressant men det följde i alla fall med en stor furu tallrikshylla för 10 kr hem.


Den är numera vit och skall följa med ner i jättepackningen i morgon. Tillsammans med denna planteringsbänk från Clas Olsson (som jag håller en tumme för att den finns kvar) hade jag tänkt göra mig en utediskplats. Husvagn i alla ära men trångt och varmt blir det och kan man höja nöjet med att få gå ut så kanske jag står ut med husvagnslivet lite lättare hela sommaren.

För nu är det dags att bege oss ner för sommarens stora ryck. En jättepackning fyller i morgon två bilar när vi åker söder ut. Vi har ett jätteprojekt med takbyte framför oss. Inte utan att jag (som inte ska göra det) har lite oro i magen. Vi vet att det är mycket jobb för allt måste göras om "från grunden", men finns det fler obehagliga överraskningar som möter oss när det gamla teglet försvinner? Kommer vädret vara på vår sida? Varken tokhetta eller regn är att önska. Och kommer maken mäkta med detta själv? Jag tekniskt är jag inte orolig men det blir inte direkt semester för hans del i år.

Jag hoppas och håller tummen för att jag kan få lägga upp bilder på ett fint tak i slutet på juli när det är tänkt att vi skall återvända hem. Kan hända att jag och barnen åker hem innan, men planen är att vi skall vara nere hela tiden. Med andra ord får bloggen lite semester, kanske att det kommer någon rapport utan bilder under tiden i alla fall, då jag inte är tillräckligt teknisk att få det att funka med bild från min IPhone

Så jag vill önska alla läsare en trevlig sommar!
Jag hoppas att vi alla får en varm, lagom solig men härlig sommar. Med eventuella projekt avklarade, umgänge med familj och vänner och lite tid att bara vara oxå.



Kram Cia

5 kommentarer:

  1. Hej Cia

    Så mysigt att du och din syster fick några extra dagar tillsamman. Min syster bor i New York så henne träffar jag inte ofta.
    Fina saker du hittat på loppisrundan tur att ni inte har samma smak.
    Lycka till med takbytet jag håller utkik efter bildlös info. Jag hoppas det fina sommarvädret håller i sig.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Låter så härligt!! Ja sol och värme mår min kropp bra av..Kyla tycker den inte om...Önskar dig och din familj underbara dagar tillsammans...Massa kramar från mig i ett soligt Fare :)

    SvaraRadera
  3. Hej Cia!
    Hoppas det går bra med takbytet och att ni får mycket sol o värme i sommar!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Ha en trevlig semester och lycka till med takbytet! Hoppas att din man får nån dag ledig också :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Hej Cia
    Så mysigt med en syrra.Själv har jag två bröder.
    Ha en underbar sommar
    Kram Agneta

    SvaraRadera