En resa med ett hus som byggdes på 30-talet, som har varit älskat men också bortglömt. Nu tar jag och min familj det till våra hjärtan och jag hoppas det får ett nytt bra liv.






måndag 12 juli 2010

Solsting

Ja antagligen så har vi väl alla en släng av det. Ganska säker dock att grannarna här nere anser att maken har det i alla fall. Regn var inte önskvärt denna sommar, men hade kanske inte heller räknat med varmaste sommaren sedan 1994 heller. (Som förövrigt var den sommar jag flyttade ifrån detta landskap) Men han sliter på min kära man, har förbrukat ett antal t-shirtar redan innan lunch om dagarna. All tid än så länge har gått åt till att laga de delar av tak och väggar som varit fuktskadat. Inte allt för upplyftande jobb, men nu ikväll hoppas han att det sista av detta skall vara gjort och det är dags att plocka av allt gammalt tegel. Imorgon kommer oxå lastbilen med det nya teglet.

Jag och tjejerna har det bättre som kan åka och bada om dagarna. Dock är husvagnen inte så trevlig att krypa in i på kvällen, som tur är tog vi med oss en bordsfläkt som ger lite svalka om natten. Vi bär runt den nyinköpta trädgårdsmöbeln för att kunna utnyttja skuggan. Det blev den jag hade tänkt mig från plantagen. Diskbäbk har ordnat sig det med dock inte alls som jag trodde från början.

Dags att försöka få lite sömn, planen är att komma upp i tid för att plocka ner lite tegel innan det blir olidligt varmt igen. Mycket kvar att göra innan det är dags för hemfärd i mitten på nästa vecka.

Fortsatt trevlig sommar!
Kram Cia

3 kommentarer:

  1. Lite svalare väder kanske står på önskelistan för er då. Vad duktiga ni är som jobbar på trots värmen.Men jag vet hur det är, man måste ta tillvara tiden man är ledig när man renoverar själv.
    Ha en fin dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Här kommer en lite kram från mig..Susanne

    SvaraRadera
  3. Låter som ni har fullt upp! Min kära kusin ser ut att jobba på bra i värmen! Tyvärr är det min sista semestervecka och vår enda gemensamma, men vädret kan man i alla fall inte klaga på. 4 veckor till skulle jag dock inte tacka nej till! Ha det härligt i sommarvärmen!
    Kram Anki

    SvaraRadera