En resa med ett hus som byggdes på 30-talet, som har varit älskat men också bortglömt. Nu tar jag och min familj det till våra hjärtan och jag hoppas det får ett nytt bra liv.






onsdag 17 mars 2010

Tårta och presenter


När vi hade amerikanska utbytesstudenter boendes hos oss för att antal år sedan bjöd de på denna kaloribomb. Oreos finns att få tag på i Sverigen men av någon konstig anledning har de spår av nötter till skillnad mot de från USA. Till min glädje eller framför allt vår nötallergiker fanns det "rätt" Oreos även i Spanien och självklart fick det bli en sådan tårta till mig då.



Maken slog på stort och förutom biljetterna till Miss Li hade han handlat te och denna fina från Ib Laursen. Det roliga blev dock att minsta damen i huset blev så arg på morgonen att hon inte hade fått handla present till mamma så till kvällen fick jag också ett par fina örhängen från SNÖ. Med riktiga diamanter enligt dottern.


En god vän slank in på fika igår kväll och kom med dessa härliga burkar från Boda Nova. Passar mycket bra i mitt "nya" kök.

Nu hoppas jag faktiskt att det får vara bra med kalasande ett tag men sjlävklart är jag jätteglad över fina presenter. Och allt trevligt firande som varit för oss alla i familjen. Nu får vi andas ut till juni och den födelsedagen är mycket efterlängtad av den minsta prinsessan.
Ledig onsdag men med en extra sjuk liten tjej hemma från skolan så får jag nog tänka om i planeringen. Antar att film kommer bli dagens aktivitet och då kanske jag kan få sy gardiner i stället.

4 kommentarer:

  1. Massa fina presenter!!Och en riktigt smarrig tårta..juni fyller min dotter oxå och då blir hon 6 år..Fy vad tiden går fort..Och jag som aldrig blir äldre än 25 ;)
    kram

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! Så många fina presenter du fått. Tårtan ser verkligen jättegod ut :)
    Ha en skön kväll! Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Hej Cia!
    Grattis i efterskott! Vad fina presenter du fick:)
    Oreostårta låter supergott!! Älskar de kakorna speciellt med mjölk till!

    Ha det bra!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Hei :)
    Kom tilfeldigvis over denne bloggen din. Og la først merke til det herlige huset ditt. Har vært på ferie i sverige og eg liker så utrulig godt disse landlige og koselige husene som det er så mange av hos dere.:) Oreostårta såg veldig spennende ut og den vil eg trur ungene mine spesielt hadde likt. Dei er kjempeglad i oreos! Gir du bort oppskriften / (resepten?) på oreostårta? Det kunne vært litt artig å overraske ungene mine med ei slik kake en dag. Det er jo så kjekt å prøve nye oppskrifter:)
    Ønsker deg uansett ei riktig fin uke!
    Hilsen Catharina

    SvaraRadera