En resa med ett hus som byggdes på 30-talet, som har varit älskat men också bortglömt. Nu tar jag och min familj det till våra hjärtan och jag hoppas det får ett nytt bra liv.






måndag 7 december 2009

Telefonsamtal

I dag så ringde de från lantmäteriet, ärendet var på sluttampen men tyvärr hade det blivit "fel" vid utmätningen så de hade fått göra om gränsdragningen. Det "lustiga" i det hela är att om vi fått som vi ville från början hade det blivit rätt. Utan att gå in på närmare detaljer så har det varit många, långa turer och en massa byråkrati som vi börjar bli ganska så trötta på!
Men nu skulle det inte dröja så länge till innan ärendet skulle vara klart så en bit in på nästa år kommer jag kanske få bli ägare på riktigt till mitt gamla hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar