En resa med ett hus som byggdes på 30-talet, som har varit älskat men också bortglömt. Nu tar jag och min familj det till våra hjärtan och jag hoppas det får ett nytt bra liv.






söndag 19 juni 2011

Afternoon Tea


Om jag inte kan åka till London, är det ju tur att London kan komma till Hälsingeskogarna. Det är underbara Julie med bloggen Swedish House som gjort om sin lada till ett afternoontea ställe. Under juni och lördagar och söndagar i juli ska hon ha öppet. Dock inte alla dagar med möjlighet till fika.


En gråtung söndag kan inte tillbringas på ett bättre sätt än så här tycker jag.


Miljön var underbar och sconsen smakade ljuvligt! Inte blev det sämre av att man fick fynda en underbar kakburk på loppisen heller. Den skymtar i bakgrunden på hyllan.


Jag hoppas hinna komma fler gånger i sommar!!!

4 kommentarer:

  1. Mysigt med afternoon tea kan behövas nu när regnet skall ösa ner några dagar. Trevligt att kunna kombinera fika med shopping.
    Gillar stolarna funderar på att måla våra i en blå nyans och har faktiskt börjat skrapa färg.

    Grattis till årsdagen
    kram Mia

    SvaraRadera
  2. Det där ser riktigt mysigt ut!
    Ha en fin dag. Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Perfekt att tillbringa en regnig eftermiddag på ett mysigt fik...

    SvaraRadera
  4. Hej CIA

    Tack saa mycket! Du ar saa du är så snäll
    Tack tack för annonsen
    I am soo happy you enjoyed it and you found something on the loppis too...
    I have a blog for the loppis o english afternoon tea here is the link www.wwwtimefortea.blogspot.com
    Jag hoppas att vi ses snart ingen!
    Bring the girls...we are going to set up a game of Croquet on the lawn.
    Jag glomt lol! See you Midsommar YAY!
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    SvaraRadera