En resa med ett hus som byggdes på 30-talet, som har varit älskat men också bortglömt. Nu tar jag och min familj det till våra hjärtan och jag hoppas det får ett nytt bra liv.






fredag 30 oktober 2009

Sotigt!

Helgen som gick var vi i huset och "donade". Tyvärr så blev kameran hemma så inga bilder på huset i höstskrud, eller barn som hade väldigt kul i lönnlöven eller för den delen två mycket sotiga personer. Det blev ingen sopvända däremot så rensades skorstenarna. Huset har stått tomt länge och kajor hade hittat dit. Maken stod på taket med sotviska och andra verktyg jag sprang som en tok mellan de olika eldstäderna för att lokalisera vilken pipa som hörde till vilken. Vi var inte särskilt rena någon av oss när vi fått upp och ren alla pipor utom en. Nu kan vi snart provtrycka för att se om det går att elda i dem.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kan se det framför mig hur ni såg ut när ni var klara med sotningen:)

    Hoppas det går bra vid provtryckningen!

    Ha en trevlig allahelgonahelg,

    kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej! Grattis, du har vunnit den fina julboken i min tävling! Kram Malin

    SvaraRadera