En resa med ett hus som byggdes på 30-talet, som har varit älskat men också bortglömt. Nu tar jag och min familj det till våra hjärtan och jag hoppas det får ett nytt bra liv.






fredag 15 maj 2009

Kakelugnar

I huset finns det tre fina kakelugnar. Två som känns ovanliga för ett torp av detta slag och en mer vanlig. Vi har nu haft en person att titta på dem och två är väldigt fina medans den tredje kommer behöva lite mer jobb men inget som var omöjligt. Dels är de en vacker utsmyckning men också en möjlighet att kunna visstas där en längre säsong.

Kakelugnen i salen


Kakelugnen i kammaren

Kakelugnen i rummet på övervåningen

I köket finns också en vedspis så nog hoppas jag att vi ska kunna hålla oss varma där i alla fall.







2 kommentarer:

  1. Såå vackra! Vi har ju kakelugn, bara en, o jag tycker det är värt varenda krona! En oslagbar mysfaktor som dessutom fyller en viktig funktion.
    Såå go värme!
    Kram cilla

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra kakelugnar! Kul att du börjat blogga, jag fattade ju inte att det var du! Tur att min kära kusin berättade! Ni har mycket jobb framför er, men även mycket roligt! Perfekt att kunna följa renoveringen på bloggen! Jag följer den nu. Ha det så bra i helgen! Vi tittar över nån dag!
    Kram Anki

    SvaraRadera