En resa med ett hus som byggdes på 30-talet, som har varit älskat men också bortglömt. Nu tar jag och min familj det till våra hjärtan och jag hoppas det får ett nytt bra liv.






fredag 15 juli 2011

Taket på plats

Vi drog igång med sommarens största och antagligen värsta projekt på en gång och lite drygt en vecka tog det, men nu är det klart!! Både fram och baksida kommer nu stå pall för väder och vind i många år. Å snyggt värre är det när man tittar. Barnen och jag har målat boden på två sidor och nu väntar mer målning för mig på huset då ställningar är rivna. Maken han ger sig på panelbyte på kortsidorna. Men lite annat än jobb hinner vi också med, å trevligt är det med släkt och vänner som tar sig en vända förbi.

Fortsatt trevlig sommar!
Cia

2 kommentarer:

  1. Så skönt när något projekt är klart. Hos oss blev det också en jobbsemester i år :)
    Viktigt att man tar någon stund ledig i alla fall och gör något helt annat :)
    Ha en fn dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Hej Cia!
    Hos er lyser verkligen flitens lampa!! Vad skönt att kunna bocka av färdiga projekt på listan. Jättefint blev det med taket:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera