En resa med ett hus som byggdes på 30-talet, som har varit älskat men också bortglömt. Nu tar jag och min familj det till våra hjärtan och jag hoppas det får ett nytt bra liv.






lördag 20 november 2010

Underbar


Jag har fått en underbar "tidig" julklapp. Så fin sjal och kommer göra sig bra till många tillfällen. Tack Susanne för den fina utlottningen. Bilden lånad från henne.

Eftersom huset är mer än kaos just nu undrar jag om det är ok att flytta advent en helg (minst), för just nu känns det som om vi inte kommer vara klar till nästa helg. Maken fick för sig att det var lika bra att byta ut elen när vi ändå höll på (han får göra sånt) så idag har stora delar av huset varit mörklagt unde lång tid. Självklart skall det ju krångla lite när man håller på i gamla hus.

Men nu är det i alla fall klart för målning i morgon, Erikshjälpen var här i fredags och hämtade det gamla skåpet så i morgon hämtar jag (förhoppningsvis) ett riktigt gammalt skåp som skall in istället. Det skall också målas så jag tänkte försöka hinna med det innan golvet skall slipas.

Trevlig lördagskväll!
Cia

7 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten av den fina sjalen.

    Jag har också haft mycket i veckan och önskat mig tre timmar längre dagar. Vårat hem är i kaos pga fårskinnsvaror i hela köket och tyger och kläder som skall sys inför Galleriet i hela vardagsrummet.

    Trevlig helg och lycka till med allt.
    kram Mia

    SvaraRadera
  2. Grattis till den fina sjalen..jätte vacker..Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Bara att gratulera, den är verkligen vacker den sjalen!
    Såg precis ditt mail!! Vad gullig du är!
    Jag ska mäta upp och kolla så mailar jag dej sen:)))
    Ha en fin söndagskväll!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Grattis till den fina vinsten! Låter som ni har det fullt upp där hemma, men vad fint det ska bli! Jodå en del shoppande blev det allt, vi var fullastade. Men kul har vi haft. Ha en trevlig söndagkväll och hälsa min kära kusin!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Vilket underbart hus ni har. Och en väldigt härlig blogg! Kramar Maria

    SvaraRadera
  6. Ojoj, du har t.o.m vunnit sjalen, jag gratulerar!!!
    Visst är den underbar, jag vart väldigt sugen på att köpa med mig en hem igår:)
    Tack för din hälsning, kul att kika in till dig igen!
    Ha en fortsatt skön vecka...
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  7. Hej Cia
    Roligt att du tycker om din vinst & att den skall värma gott i vinter.
    jobbigt med röra men blir ju sååå bra när de är klart
    Önskar dig en härlig helg.
    Kramisar
    sus

    SvaraRadera