En resa med ett hus som byggdes på 30-talet, som har varit älskat men också bortglömt. Nu tar jag och min familj det till våra hjärtan och jag hoppas det får ett nytt bra liv.






fredag 19 december 2014

Jul i Farfarsstuga

Efter lite funderande och pysslande med allas önskningar blev det så bestämt att vi firar jul i stugan även i år. Något jag ser mycket fram emot. Det blir liksom jul på ett speciellt sätt där. Lite lugnare och mysigt i all enkelhet. När så julen skall städas undan, då är det väldigt lite att lägga ner i lådan, vilket gillas av en icke städfantast som mig :).
 
 
Jag hoppas dock att det kan få komma lite snö innan vi kommer dit.

Jag passade på att få en helt egen helg där förra helgen. Julklappshandling och fix var delar av planen. Sedan lånade jag ut lillasyster och vi gjorde julgodis och eldade i kakelugnarna och njöt av ett dygn tillsammans utan vår härliga men livliga barnaskara.

 
 
 
 

 Julbocken har funnits i vårt föräldrahem sedan vi var små och när vi delade upp sakerna kunde vi inte riktigt bestämma vem som skulle få "vårdnaden" om den. Så vi beslutade om gemensam vårdnad och så länge vi firar jul i stugan tillsammans är det inga problem.

 
 Vi får se vad de små tomtarna har lagt under granen på julaftonsmorgonen. En telefon med bättre kamera åt mamman kanske......... När hon glömmer den riktiga kameran hemma.
 
 
Känner jag oss själva rätt så börjar vi nog skissa på det kommande årets renoveringsplaner också där i kakelugnens sken. Det finns ju en hel övervåning att ta tag i, ett antal ofärdiga fönster att måla och en berså som skall väckas till liv igen.

Men först ska vi fira jul i lugn och ro!
 
God Jul till er alla!
Kram Cia

1 kommentar:

  1. Hoppas att ni har firat helgerna i lugn och ro! Fin gammal halmbock i stugan!

    Ser fram emot kommande projekt i bild!

    Önskar dig ett Gott Nytt År!
    Elisabet

    SvaraRadera